Rain in Maine

Fick ledigt hela dagen idag, så imorse hoppade vi in i bilen för att åka till Maines största stad, Portland. Vad gjorde vi där? Åt lunch och tittade på skyfallet som pågick utanför restaurangen. Tre timmars bilåkande resulterade alltså endast i att vi såg ut som dränkta katter med vattenkammat hår. Inte en endaste millisekunds regnuppehåll fick vi.
-
Det enda vi hann se av staden var gatorna som ledde oss till pizzarestaurangen. Var av Urban Outfitters låg på en av dom. Där inne fanns till min glädje min älskade jeansväst från Levi's som jag letat ihjäl mig efter. Så det var ändå en glad Alex som traskade runt i regnet.
-
När vi var klara med den lilla delen av Portland vi såg, åkte vi istället för att leta upp en känd fyr. Men efter alldeles för många felkörningar gav vi upp och åkte hemåt istället. På vägen tog vi vad som skulle vara en sväng förbi Mikaelas hus, då jag inte träffat henne på jättelänge. Men väl där fick vi först en rundtur av hennes värdbarn och sedan kom hennes värdmamma hem som bjöd på äppeljuice. Slutade med att våran sväng blev 1,5 timma lång. Tiden går fort när man har roligt.
-
Imorgon bjuds det trevligt nog på regn igen, så vi ska åka till outleten här i närheten medans barnen är i skolan. Ska försöka hålla i plånbokens innehåll så gott jag kan, eftersom vi åker till New York City lördag till måndag. Måste spara lite pengar till Topshop. Däremot ska jag se vad dom kan göra åt Conversen jag köpte där för några veckor sedan, som redan har halvdött.
-
Imorgon har jag varit här i 100 dagar.
image description
Under det enda paraplyet vi hade med oss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0