May 3

När jag vaknade upp imorse hade jag nästan glömt av att mina föräldrar var här. Det är så overkligt. Jag hade mentalt förberett mig på att allt skulle kännas jättekonstigt så fort dom klev innanför dörren och in i mitt andra liv, men det är precis tvärt om. Känns precis som jag träffat dom lika ofta som vanligt och att ha dom i huset är inte det minsta konstigt, utan bara naturligt.
-
Efter att jag släppt av Rachel i skolan imorse åkte jag hem och åt frukost. Mina föräldrar hade dukat upp hela bordet med te, blåbär, flingor, bröd osv. Har inte ätit en sådan frukost på tre månader. Oftast trycker jag i mig en youghurt stående, samtidigt som jag fixar ungarnas lunch. Sedan bar det iväg på en sightseeng runt området. Visade upp alla fina hus på gatan, vårt lilla centrum, ungarnas skolor och lite mer oerhört ointressanta saker. På hemvägen lyckades jag virra bort oss enda bort till Mansfield, då jag var fast besluten om att vi skulle köra av vid exit 16B. Men det var FEL. Bra koll man kan ha efter 3 månader va? Efter en 20 minuters lång omväg var vi iallafall hemma igen och åt lunch.
-
Sedan var det dags att hämta i skolan, så vi tryckte in oss i bilen igen alla tre. Stannade kvar på skolans lekplatsen stund innan det ännu en gång bar av hemåt. Väl i huset blev Rach förälskad i både mamma och pappa och skulle klättra över dom hela tiden. Hoppas på att hon drar fram sina dockor imorgon för att leka av sig med mamma. Jag vet nämligen inte hur man gör. Kan inte leka med dockor. Har aldrig kunnat. Inte ens när jag var liten.
-
När klockan närmade sig fem drog Ben på sig sina baseballkläder och Rachel sina karatekläder. Sedan bar det av till Bens bästa vän för att lämna honom där, innan vi åkte vidare med Rachel till karaten. Där spenderade vi 45 minuter, innan det var dags att åka bort till baseballplanen för att titta på Bens match. Så var det ju återigen det här med reglerna. Fick förklarat lite för mig av min värdpappa som vi mötte upp där, men tycker fortfarade inte att det make sence.
-
Till middag åt vi hemkörd pizza innan det var dags att öppna presenterna mamma och pappa tagit med sig. Ben fick en svensk fotboll som han tydligen inte ville släppa taget om ens när han skulle sova. Rachel fick en box med Pippi Långstrump-filmer. Visade sig att båda mina värdföräldrar hade växt upp men henne, utan att ha en aning om att hon var från Sverige. Slutligen fick mina värdpäron en bok om kära västkusten där hemma, men jättefina bilder. Alla nöjda och glada.
-
Ben som batter under matchen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0