Four Classes Down

Möjligheten att faktiskt kunna räkna ner innan man knappt ens börjat är fantastisk. Kom hem från min fjärde class på Harvard för ett tag sedan och nu är det verkligen bara 9 veckor kvar. Ser ljuset i tunneln! Trots alla läxor som ligger i vägen.


Även denna lektionen gick helt okej om man bortser från slutet, då jag i 20 minuter endast ägnade mig åt att kväva skrattattack efter skrattattack. Alla är nämligen inte så bra på engelska i min klass (fråga mig inte hur vi kunde hamna i samma grupp) och för en utav killarna gick det bara inte idag. Så där satt vi, mitt under ett seminarium, men honom malandes på fram och tillbaka i tjugo minuter utan att lyckas få fram vad han ville säga, och med hälften av klassen kämpandes för att inte lägga sig ner på golvet och skratta. Till och med läraren. Ibland är det synd att det är Harvard man går på och inte en förskola.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0