Fall in Boston

Näst sista inlägget från mina pärons besök is coming up! Fick en ledig torsdag när de var här, som vi tog vara på genom att turista lite i Boston. Precis lika komiskt var det denna gången då mamma, som nu varit här i 4 veckor sammanlagt, lyckades visa mig saker som jag inte sett på mina 8 månader här, haha. Tur att du har koll mammsen. 
 
Först tog vi subwayen till Boston Harbour, där det här lilla Boston Tea Party-huset ligger. Tänka sig att det fanns ett sådant där jag varit så många gånger. Sedan bar det av mot Prudential Center, då jag insåg att om jag någonsin ska komma upp i det där tornet så var det nu eller aldrig. Man skulle kunna säga att det är Bostons motsvarighet till Empire State Building i NYC, om man kapar av några tiotals meter. Där uppe såg man ut över hela staden och man fick även en liten elektronisk guide som berättade om att som fanns runt omkring. 
 
Där efter åt vi lunch på Cheesecake Factory och tog en liten shoppingrunda på Newbury St. innan vi fortsatte bort till dem mysiga gatorna i Little Italy. När klockan närmade sig 7 var det dags för mig att åka vidare till Cambridge och Harvard där min class började 40 minuter senare. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0