On Our Way To Montreal

Tyvärr fungerar min bloggapp fortfarande inte, så jag kommer inte kunna lägga upp några bilder under resan. Dom får helt enkelt vänta till senare. Hur som haver sitter jag just nu på Pizza Hut med Mikaela, halvvägs till Montreal. Träffade våra room mates på bussen förut. Jättetrevliga! Känns som den här resan kommer bli bra mycket bättre än bara bra.

Huset

Här på Vineyarden bor vi som sagt hos min värdmammas föräldrar. Blev lurad och förväntade mig ett litet, slitet och skitet hus. Istället kom jag hit. Två våningar + källare och takterass. Huset ligger allra längst in på den mest snirkliga grusväg ni kan tänka er. Vägen är dessutom inte mycket bredare än min minivan. Som i och för sig är stor som ett hus, men ni förstår.

Martha's Vineyard

Idag spenderade jag min första heldag på ön och ungarna sin första dag på campet. Vaknade upp vid 7 imorse och drog på mig kläder för att gå ner och hjälpa mormorn med att ta fram frukostar och packa väskor. Vid 8-tiden tryckte vi in oss i två bilar för att köra på tåg hem till ungarnas kusiner. Där ifrån fortsatte vårt tåg, nu med tre bilar, till farm campet där allihop ska spendera några timmar per dag denna veckan.

Efter detta oerhört oansträngande arbete blev jag ledig för resten av dagen. Det visste jag dock inte då, utan det blev inte bestämt förrän fram emot eftermiddagen. Åkte med mormorn till ett gammalt flygfält där vi tog alla fyra hundar på en 45 minuters lång promenad. Sedan visade hon min vägen till en av Vineyardens största städer, Oak Bluffs. Åkte runt i några minuter innan jag hittade en parkering som tillät mig stå på samma ställe i längre än 15 minuter och sedan gav jag mig an vad som tydligen var "den stora shoppinggatan" i staden. Ta Newbury Street och dela den i 15 delar. Sedan byter ni ut Zara, H&M, Aldo, Forever 21 osv, mot helt okända affärer. Där har ni lilla Circuit Avenue.

Tog mig inte många minuter innan jag beslutade mig för att gå tillbaka till bilen och åka på upptäcktsfärd istället. Hittade en raklång väg som gick längs havet, vilket kändes perfekt för ett lokalsinne som mitt. No way att man inte kan hitta tillbaka om man skulle vilja vända liksom. Efter ett tag dök det upp skyltar som pekade mot Edgartown, vilket är en annan stor stad här. Beslutade mig för att följa dom och vipps var jag framme. Även denna stad bestod i princip utav en gata och medelåldern höjdes med ett antal tiotal år jämfört med vart jag var innan.

Efter att ha dödat ännu lite mer tid tog jag bilen till Aquinnah och Nicole. Hur perfekt att ha en vän som är här samtidigt som mig? Hängde hos henne lite innan vi körde hem till mig för en liten rundtur. Bor i min värdmammas föräldrars hus när vi är här och det är inte dåligt flashigt med sin havsutsikt från takterassen. Fick till och med eget badrum.

Min värdmormor bjöd på fika och sedan bar det av tillbaka till Oak Bluffs. Gick längs med gatan och slog oss ner på en restaurang där jag beställde in sushi. Ytterligare några timmar flög förbi innan det var dags att skjutsa Nicole hem. Dessvärre bor vi inte närmare än en halvtimma ifrån varann, så jag fick en härlig körning i den kolsvarta skogen. Perfekt när jag är töntig och mörkrädd. Men jag kom minsann både fram och tillbaka med både mig och bilen i behåll.

June 23

Jag och Linda har varit hemma hos mig hela kvällen. Drog ett andra midsommarfirande med jordgubbar, frallor, räkor, lax och pepsi. Satt finfint i magen. Även en svensk flagga och midsommarstång fick vara med, som mamma och pappa skickade hit förra veckan.

Imorgon åker jag och ungarna till Marthas Vineyard där vi ska spendera våra kommande fem dagar. Vet inte hur bra mitt internet kommer fungera där, om det fungerar över huvud taget. På torsdag tar jag bilen hem för att spendera en natt i min säng, innan det bär av till Montreal med Mikaela på fredag!

Glad Midsommar

Midsommarafton igår firades på en liten hemmafest i Camebridge tillsammans med Linda. Dansade till svensk musik halva natten och hade jätteroligt. Sedan somnade vi gott i Lindas säng.

Tidigare under dagen skulle Ben på födelsedagskalas och Rachel på poolparty. Åkte till kalaset i tron om att få släppa av Ben, men väl där upptäckte vi dessvärre att vi kommit en timma för tidigt. Haha, första och sista gången det händer vill jag lova. Fördrev tiden i en park där vi tittade på fåglar, innan det var dags att åka tillbaka igen. Denna gången vid rätt klockslag.

Sedan bar det av direkt till Rachels poolparty hemma hos hennes gamla klasskompis. Känns jättekonstigt att jag aldrig mer kommer släppa av henne i skolan på morgonen, aldrig mer hänga med mammorna på lekplatsen efter skolan medans ungarna leker. Efter sommaren är det skolbuss och ny skola som gäller.

Efter några timmar på poolpartyt åkte vi för att hämta upp Ben igen. Resten av dagen bestod till största delen av att tvätta sängkläder osv. När jag slutat kom min värdpappa hem med en cesarsallad till mig, som jag tryckte i mig innan jag satte mig i bilen och åkte till Linda.

June 20

Idag bjöds det på bastuvärme här i Massachusetts ska ni veta. Min termometer prickade in hela 36 grader vid 5-tiden. 10 grader varmare än Miami vid samma tidpunkt. Överdrivet apvarmt skulle man kunna tänka sig, men jag trivdes som fisken i vattnet. Förberedd efter helgen antar jag.

Passande nog hade Rachel preschool graduation day som firades med ett pool party här hemma, för alla ungar i klassen. Jag var anställd som livvakt. Skittråkigt låter det, eller hur? Men jag hade askul! Vill ha pool party varje dag. Blev som ett litet barn igen när jag åkte rutchbana och dök från trampolinen.

När jag slutat jobba åkte jag mot Braintree och plockade upp Julie på vägen. Vi köpte mat och satte oss ute på en bänk, då jag ville låtsas som att jag fortfarande var kvar i Miami. Älskade Miami. Alla som har chansen måste åka dit. Sedan gick vi in i mallet och slösade bort dollar efter dollar. Förstår inte varför det ska vara så svårt att hålla i pengarna. Men jag får väl leva med det antar jag.

Dagarna denna veckan har passerat så fruktansvärt fort. I måndags minns jag inte ens vad jag gjorde. Igår kväll åkte jag till Starbucks och träffade den nya tjejen i Klaudias familj, som bara bor 10 minuter här ifrån. Hon heter Aleksandra men kallas för Ola. Förklara det någon, tack? Sa hejdå till Klaudia i samma veva, vilket var sjukt deprimerade då hon var min första vän här. Har kvar Julie fram till augusti, sedan har alla mina närmsta vänner som bor i närheten åkt. MEN det är iallafall fint väder.

MIAMI BEACH - Day 3 and 4

Även lördag morgon påbörjades på 7 Eleven. Köpte frukost och donuts för att ladda upp inför vår lilla cykeltur, som dagen hade att erbjuda. Fem dollar fattigare och en timma senare hade vi hunnit med att hälsa på inne på Miami Ink, sett en rosa polisbil, cyklat längs Ocean Drive, samt strandpromenaden. Jag, som säkert kan räkna på fingrarna hur många gånger jag sett Miami Ink-serien, kände iallafall igen studion. Inte illa, inte illa. Efter en liten pratstund med två av tatuerarna blev vi medbjudna på pubrunda senare på kvällen. Vi tackade dock nej, då den ena av dom två kändes lite väl creepy.

När vi ställt tillbaka cyklarna i sina ställ gick jag och Nicole till hostelet för att äta lunch, medans Emma och Mikaela stannade kvar på stranden. Denna dagen hade dom bytt ut tonfisken mot fettig kyckling. YUMMIE. När vi var klara gick vi ner mot stranden igen, där vi mötte upp Emma. Badade och solade om vart annat i några timmar, tills vi fick en inbjudan till ett poolparty på ett hotell några blocks bort. Promenerade bort dit direkt, helt sandiga och äckliga. Möttes av högklackade skor, lager med smink och obefintliga badkläder. Så mycket för poolparty, även om vi hade förutspått det.

Hälften av oss delade på en taxi hem, medans andra hälften envisades med att gå över 10 blocks. Försökte mig på att få ner middagen hostelet hade att erbjuda, men slutade upp på 7 Eleven efter inte så lång tid. Sedan gjorde vi oss iordning för kvällen, som slutade upp på en latinoklubb. Musiken var faktiskt rätt bra och jag hade säkert haft kul, om jag inte varit dödstrött. Kastade in handduken nästan direkt och efter några timmar traskade jag och Mikaela hemåt. Köpte en hamburgare på vägen som vi tryckte i oss innan vi skallade kuddarna.

På söndag morgon vaknade vi upp vid tio. Packade klart väskorna, köpte frukost och flygplansfärdkost, och checkade ut från hotellet. Kändes fruktansvärt tråkigt måste jag säga. Miami rockade. Fyra dagar var alldeles för kort tid där nere, så jag kommer definitivt åka dit igen. Tog taxi till flygplatsen och vinkade av mina resekompisar som tog ett annat flyg, innan jag själv åkte hem mot Boston.

Ute på cykeltur

Emma utanför Miami Ink

Nicole och jag

Mikkan och jag inne i studion

Jag ska med tatuera in ansikten över hela kroppen

Rosa polisbilen

Nicole och Emma

På flygplatsen

MIAMI BEACH - Day 2

På fredag morgon vaknade vi upp lite efter tio och gjorde oss redo inför frukosten. Som hade stängt en timma tidigare, haha. Gick vidare till 7 Eleven och köpte en smootie där istället, innan vi vände tillbaka mot stranden. Traskade barfota ner mot havet i tron om att vattnet skulle vara iskallt. Istället möttes jag av badkarsvärme. Hade 30 grader i skuggan hela dagen. Havet var lika varmt.

Efter någon timma kom Mikkan upp efter att ha bränt sig på en brännmanet. Då tog hon, jag och Nicole en liten promenad längs stranden istället. Till min förtjusning fick jag syn på CSI MIAMI-höghusen och vi tog oss nästan hela vägen bort till dom. En av två saker jag visste fanns i staden. WEHO.

När klockan närmade sig ett samlade vi ihop oss och gick mot hostelet för att äta lunch. Visst att gratis alltid är gott, men det var verkligen ingen höjdarmåltid. Inte var det väl speciellt gratis heller vid närmare eftertanke. Tryckte iallafall i mig vad som var möjligt, innan vi gick upp på rummet och bytte kläder för att bege oss ut på stan och köpa nödvändigheter.

Stannade vid CVS, där vi köpte schampo, balsam, tandkräm osv. Flög nämligen bara med handbagage. Sedan gick vi vidare upp och ner längs Miami Beachs gator, innan vi tog oss tillbaka till stranden och badade samtidigt som ett åskoväder rullade in. När det kom närmare gick vi upp och tillbaka mot hostelet, då ingen riktigt kände för att friteras. Där möttes vi av Sverige-England matchen på storbilds-TVn. Jag höll mig uppdaterad av skriket nedifrån, samtidigt som jag duschade. Efter alldeles för mycket jubel insåg jag att England vunnit. Tråkigt.

Vid sextiden var det dags för middag. Även denna långt ifrån vad till och med jag kan åstadkomma i köket. Tryckte iallafall i oss det mesta innan vi gjorde oss iorning för ännu en utekväll. Nere i lobbyn träffade vi några australienare som vi hängde ihop med större delen av kvällen.

Klockan 10 blev vi upphämtade av en Hummer limo utanför hostelet, som sas vara Miamis största. Åkte till en pub där vi stannade i två timmar innan det bar vidare till en nattklubb vid namn Cameo. Där gick vi alla skiljda vägar och jag åkte tillbaka hemåt. Tog en promenad längs stranden och köpte pizza, innan vi slog oss ner i partylobbyn. Tidigt på morgonen gick vi upp till rummet och somnade på stört.

Jag, Nicole och Mikaela påväg från 7 Eleven

Emma, Nicole, jag och Mikaela

På stranden

Mikkan och jag i badkaret

Turkost vatten och nästan vid sand kändes inte helt fel

Emma och Nicole

På stadspromenad

Miami Beachs gator

CSI MIAMI-husen!

'
Strandpromenaden

Emma och jag innan utgång

En utav australienarna

Nikkan, Mikkan och Australien

Vår room mate Ashely, jag och Nicole

Framför vår fantastiska limo

Emma och Nicole

En överlycklig Emma i framsätet

MIAMI BEACH - Day 1

I torsdags eftermiddag åkte jag och mina väskor mot Boston Logan airport. Efter att jag lyckats åka till fel gate och sedan på gående fot tagit mig rätt, hittade jag mina vänner och checkade in. Lite innan 7 lyfte planet och tre timmar senare landade vi i Fort Lauderdale, där fick beskåda fetaste åskovädret. Rampen från planet in till flygplatsen var avstängd på grund av alla blixtar, så vi var fast i ytterligare 45 minuter innan dom släppte av oss. Utanför hittade vi en taxi som tog oss till hostellet. Efter ett x antal felkörningar och nästan $100 fattigare kom vi fram. Lagom till slutsekundrarna av Miami Heats finalmatch, som visades på storbilds TV i lobbyn. Stämningen var mer än galen.

Efter att vi fått nycklarna gick vi direkt upp till vårt rum för att göra oss iordning. Där träffade vi våra room mates från Australien. Två jättetrevliga tjejer. När sminket var på och kläderna bytta tog vi en taxi till nattklubben LIV. Där mötte vi upp en promoter som tog oss före hela kön. Klubben var jättehäftig. Enorm och fullproppad med folk. Dansade, dansade och dansade, tills vi slutade upp på scenen bredvid DJ:n med värkande fötter.

Några timmar efter att solen gått upp blev vi bjudna på pizza, köpt med ett platinumkort. Kändes himla bra tills pizzabudet dök upp och det visade sig att halva pizzan var bränd. Efter lite klagomål fick vi dock en ny, som vi skänkte till hotellvärden. Sedan bar det av hemåt för några ynka timmars sömn.

Fix på rummet

VIP-bord på LIV

Nicole, jag och Mikaela

Emma och DJ:n

Random, Emma, Nicole, jag och Mikaela

Emma, Nicole, jag, promotern och Mikaela

Emma och platinumkortet

Emma och jag i väntan på taxin hem

Hemma

Nu sitter jag hemma i min säng i Boston igen. Bloggappen bestämde sig för att lägga av i torsdags, där av den obefintliga uppdateringen från Florida. Inte heller kommer den nu, då klockan blivit alldeles för mycket. Tänkte bara säga hej och meddela att jag överlevde resan.

On the plane

Efter en dag bestående av endast krångel sitter jag nu äntligen på planet med mina vänner. Om tre timmar befinner vi oss i MIAMI!

June 13

Idag var sista jobbdagen för min del denna veckan och imorgon befinner jag mig på platsen ovan. Skulle egentligen åkt till Chicago denna helgen, men flygbiljetternas priser rusade iväg så det blev ombokat. Istället tar vi oss an Miami! Åker imorgon eftermiddag och stannar fram till på söndag. Ska bli så jäkla kul, även om det känns för overkligt för att börja tagga.

Senaste dagarna i mitt au pair-liv har flytit på himla bra. Ungarna har förvandlats till änglar och tiden har gått hur fort som helst. Rachel var på kindergarten screening idag, vilket var ett litet test som avgjorde hur duktig hon var i skolan. Efter sommaren är hon nämligen klar med preschool. Min lille. Sedan åkte vi till en godis/glass-butik som jag aldrig lagt märke till tidigare, och firade att det gått så bra för henne. Kommer bli tjock av denna godisupptäckt.

Nu ska jag börja packa min väska inför långhelgen. Förhoppningsvis får jag ner det mesta så jag slipper stå med allt imorgon. Lär ha tillräckligt mycket snurr i huvudet ändå.

Weekend In New York City

I fredags förmiddag satte vi oss på tunnelbanan som tog oss till New York-bussen. Efter alldeles för mycket bilar på vägarna var vi framme i staden, två timmar senare än beräknat. Trötta, varma och illamående tog vi våra rullande väskor och promenerade några blocks till hotellet. Hade inga större förhoppningar på vårt boende, efter som det blev bokat lite halvt panikartat, men det var faktiskt väldigt bra. Fräsht och nära till allt, inklusive tunnelbanorna.
När vi lassat av oss både väskor och största delen av kläderna gick vi till Subway för att köpa varsin baugette. Hungriga som djur smällde vi i oss dom på hotellet, innan vi tog en power nap för att orka med natten. Begriper fortfarande inte hur man alltid kan vara trött när man har rest, trots att man sovit på vägen. Ett under. Sedan drog vi på oss våra kläder, fångade en taxi och åkte till nattklubben. Var ute större delen av natten och var långt ifrån lycklig när jag vaknade upp fyra timmar senare och insåg att jag dansat så långe att jag knappt kunde gå. Tyder på en bra kväll antar jag.
Lördagen bjöd på shopping i SOHO, från morgon till kväll. Eftersom det var vår enda heldag var tanken egentligen att vi skulle hinna se massor med turistsaker, men Broadway sög fast oss med sina sugproppar. Kan tillägga att min väska inte gick och stänga när jag skulle packa ihop den, så jag fick lägga ett x antal plagg i en plastpåse bredvid. Nu ekar kontot sådär gött igen.
Detta var även dagen då jag fick uppleva mitt livs första frieri. I en skoaffär. Romantiskt va? Medans Sandra och Carro provade skor tillfrågade butiksbeträdet mig om jag ville gifta mig med honom och lockade med ett green card. Brölloppet blev dessvärre aldrig av, trots att det var svårt att tacka nej till ett arbetstillstånd, haha.
Framåt kvällen svängde Mikaela och Emma förbi vårt hotell. Gjorde oss iordning och hoppade in i en taxi utanför hotellet. Åkte till ett ställe jag aldrig varit på innan. Och förmodligen aldrig kommer gå till igen, för det sög. Lämnade klubben efter bara någon timma för att åka vidare till Griffin där vi var kvällen innan. Även det var tråkigt så jag bestämde mig för att åka hem och sova.
På söndag morgon tog vi subwayen bort till Brooklyn Bridge. Innan vi traskade över köpte vi frukost på Starbucks och tog en titt på dom nya World Trade Center-byggnaderna. Sedan gick vi tillbaka till bron och påbörjade den lilla promenaden. Termometern visade 28 grader och himlen bjöd på strålande sol. Älskar att promenera över bron och jag älskar Brooklyn. Hade inte tackat nej till att bo där.
Väl på andra sidan fick vi tag på en taxi som tog oss tillbaka till Manhattan och Staten Island Ferry. Carros enda krav på NYC-resan var att hon skulle få se Frihetsgudinnan. Vad tror ni hon får se när vi åker ut? Jo, ett stort fett fartyg som har lagt sig precis i vägen för vår sikt. Kunde inte sluta skratta. På tillbaka vägen hade jättebåten dock flyttat på sig, så vi fick både fri sikt och en glad Carro.
När vi kom fram till fastlandet igen sprang vi till tunnelbanan för att åka till hotellet och packa klart det sista. Sedan tog vi ytterligare en taxitur (nu vet jag vart mina pengar tog vägen) till min buss hem till Boston. Kramade mina vänner hejdå och grät några tårar, innan jag hoppade på bussen och slog mig ner bredvid en tjock kines som snarkade hela vägen.
På Broadway
Färjeläget på Staten Island
Jag, Sandra och Carro med Frihetsgudinnan bakom

June 8

Idag är det exakt ett år sedan jag och min klass sprang ut vid Röda Sten. Ett år sedan jag blev fri från skolan. Ett år sedan jag tog studenten! Helg galet vad tiden går fort. Nästan så man önskar att man gått om sista året för att åka flak en gång till.
Detta året är jag, efter en sex (!) timmars lång bussresa, i New York City tillsammans med Sandra och Carro istället. Inte helt fel det heller. Kom till hotellet för ungefär två timmar sedan och nu ligger vi i sängarna och käkar frukost, lunch och middag i ett, samtidigt som vi vilar upp oss inför kvällens utgång.

Mobilblogg

Satt ute och åt frukost i solskenet imorse. När jag plockade upp Rachel höll jag på att avlida för det var så varmt. Nu får man ett hav över sig så fort man vistas utomhus. Väldigt oskönt att köra bil i. Verkar som att vädret följer med oss till New York i helgen också. WEHO.
Just nu sitter jag på karaten. Har nyss varit inne på Papa Ginos och beställt två feta pizzor till mig och ungarna. Körde Sandra och Carro till Braintree tidigare idag, för att få slippa se dom ligga och slöa medan jag jobbade. Slutar lite efter 6 PM, så då ska jag tillbaka och plocka upp dom.

Mina söta puppys ute på skogspromenad i förmiddags

June 6

Går lite dåligt med bloggen nu när jag har mina vänner här, men så fort jag inte jobbar far vi iväg åt alla håll och kanter. Just nu sitter vi där emot ute på altanen och har precis ätit frukost. Sandra håller på att klippa mitt hår som inte har sett varken frisör eller sax på åtta månader. Ni kan ju tänka er.
Resten av dagarna har mestadels bestått utav shopping. I måndags skickade jag iväg Sandra och Carro till Boston i spöregn medans jag jobbade. På kvällen möttes vi upp i Braintree igen för en middag på Cheesecake Factory. Igår var vi på Wrentham Outlets och brände pengar, sedan åkte vi återigen till Braintree och brände lite till. Klockan 8 bar det av till biografen där vi såg Snow White and the Huntsman. Bra film tyckte jag.

Ikväll när jag slutat för dagen ska vi iväg till Target och Starbucks. Skulle egentligen varit där nu, men det kändes viktigare att skriva ut hotellbokningen och boka bussbiljetter till NYC. Annars blir den svårt när vi kommer fram på fredag.

Newport, Rhode Island

Imorse efter att vi duschat alla tre tog vi bilen och körde mot Sharon. Där stod resten av min LCC-grupp och inväntade skolbussen som skulle ta oss vidare till Newport, RI. När bussen rullar in är den första jag ser min room mate från training school, som jag inte sett på fyra månader. Lite kul, även om vi inte var bästisar direkt.
Resan ner tog en timma ungefär. Fantastiskt att bo såpass nära Rhode Island också tycker jag. Första stoppet gjordes vid ett mansion vid namn Rose Cliff, som låg på Bellevue Avenue. Inte det enda slottet på den gatan kan jag säga. Där inne fick vi varsina hörlurar som guidade oss runt i alla rum. Huset var från 1800-talet tror jag, så allt där inne var väldigt antikt.
När touren var slut gick vi ut på back yarden. En enorm gräsmatta med en fontän och havet direkt vid gräsmattans slut. Kunde inte haft en mycket bättre vy. När vi tittat och fotat klart hoppade alla på bussen igen för att åka vidare mot Ocean Drive. Där gjorde vi ännu ett litet stopp vid havet för att fota lite till. Är så arg över att jag inte tog med min systemkamera. Sedan var det in i bussen igen för att åka till resans sista stopp, city. Där fick vi fyra timmar på oss att äta, shoppa och göra vad vi ville. Slog oss ner på en italiensk restaurang och åt varsin pizza, innan vi gick mot hamnen och tittade i affärer.
Någonstans här gick det fina vädret över till spöregn. Fick springa mellan taken för att inte sluta upp som dränkta katter. Vid halv sex gick vi tillbaka till bussen igen som tog oss hem. Hann med en liten sväng på Marshalls också, där jag hittade ännu ett par skor jag ville ha. Men jag lät bli. Måste spara lite pengar till New York nästa helg.
Sandra, jag, Carro och skolbussen
Julie, jag, Klaudia och Malwina
Hamnen i Newport City
image description
Carro gick under namnet Shakira på Starbucks (dör lite)

They're Here

Grinade när jag träffade mina vänner på stationen förut. Nu ligger vi hemma hos mig i sängen och mummsar på mitt godis för 200 kronor. Imorgon ska vi upp tidigt för en skolbusstur ner till Newport.

June 2

Igår kväll fick jag sluta redan innan klockan slagit 6. Gick upp på mitt rum och gjorde mig iordning, för att ta bilen till tåget och åka in till Boston. Väl där mötte jag upp Emma på stationen och gick tillsammans med henne ner mot Newbury Street. Hann med ett par affärer innan det blev dags att gå bort mot Prudential Center och Cheesecake Factory.
Reserverade ett bord medans vi inväntade Nicole och Mikaela, som kom bara några minuter senare. Jag beställde in min älskade Cesarsallad, Pepsi och White Chocolate Rasberry Truffel Cheesecake. Nöjd Alex. Sedan satt vi kvar i några timmar, innan vi delade på oss och jag åkte med hem till Nicole.
Imorse vaknade vi upp vid 10, för att hinna äta frukost innan Nicole började jobba. Bröd med cream cheese och apelsinjuice serverades. Satt gött i magen. Sedan tog jag med mig mitt pick och pack in i hennes värdmammas bil, som körde mig till tunnelbanan. Där ifrån åkte jag vidare hem till Linda.
Hon kom hämtade mig tid subwayen och så åkte vi till ett mall här i närheten. Fick med mig ett par jättefina (och denna gången även sköna) högklackade skor från Marshalls, 8 par strumpor och en klänning. Sedan åt vi lunch på ett sushiställe, innan vi åkte tillbaka hem till Linda och la oss här i sängen och dog. Nu inväntar vi Celia som precis slutat jobba.
Om några timmar ska jag tillbaka in till Boston, där jag ska möta Sandra och Carro. Dom skulle ju egentligen kommit igår, men lyckades strandsätta sig i Amsterdam i 12 timmar efter ett missat plan. Men nu är dom minsann här om bara några timmar.

May 31

Här sitter jag helt dyblöt och skriver. Åt precis en sen middag från The 99, i form av mina älskade chicken tenders doppade i honung. Sedan lämnades jag åt mitt öde. Ett ofrivilligt dopp i poolen, då min värdpappa slängde i mig med kläderna på, haha.
Sista dagen i maj rullade på som dom flesta andra dagar. Efter att jag lämnat Rachel i skolan åkte jag till veterinären för att hämna ut ny medicin till valpen. Sedan låg jag död på en solstol i närmare tre timmar, under tiden jag tvättade lakan. Resten av dagen vet jag inte vart den tog vägen. Ändå jobbade jag fram till lite innan 8, eftersom Ben hade baseballmatch och jag var hemma med Rachel.
Hon och jag hann med en hel del medan matchen pågick. Lekte med Barbies (lider varje gång), byggde skyskrapor med klossar och tittade på en utav Pippi-filmerna som mamma och pappa hade med sig hit. Dom har gjort succé i Rachels liv. Tackar gudarna över att dom faktiskt gjort en bra dubbning, även om rösterna inte riktigt är som dom ska. Speciellt inte Pippis. Men det funkar helt klart ändå.
Imorgon kväll ska jag in till Boston för en middag på Cheesecake Factory. Sedan spenderar jag antagligen natten hemma hos Nicole i Brookline och på lördag morgon åker jag tillbaka till Boston för att träffa Sandra och Carro. Är så glad över att dom kommer hit, mina fina.