April 17

image description
-
Ibland blir jag tveksam till om jag verkligen flyttade till norra USA. Jag menar, sommarvärme i både mars och april? Igår tog sig termometern en bit över 30-strecket, vilket betydde varmare än både Kalifornien och Florida. Idag låg det på strax under 30. Inte nog med det så var poolkillen här under dagen och öppnade poolen! WEHO. Var så jävla redo att dyka i, men tydligen måste kemikalierna härda i några dagar först. Annars kanske man fräter sönder eller blir grön.
-
Igår var första dagen av den fasansfulla vacation weeken. Stängda skolor och inga sporter. Vilket betyder jobb från morgon till kväll. Imorse kom våran granne över och lekte här i några timmar. Rachel opererades ju i fredags, men henne går det minsann ingen nöd på. Lika glad som alltid. Så konstigt då min granne i Sverige gjorde samma operation och inte kunde äta på två veckor.
-
Ben är anmäld till en golfkurs veckan ut, så när klockan närmade sig halv 11 hoppade vi in i bilen och åkte dit. Efteråt skulle han på playdate, så jag släppte av honom där innan jag åkte hem med Rachel och napade på soffan. Man borde verkligen alltid sova middag. Bästa som finns. När vi vaknat igen åkte vi tillbaka för att plocka upp Ben och så lekte dom medans jag lagade tacos. Med en micro som vägrade samarbeta. Slutade med att jag tvingades värma skalen på ett galler ovanpå spisen. Alltid är det något.
-
Imorgon kväll ska jag se mitt livs första basketmatch med Nicole. Boston Celtics vs Orlando Magic står på schemat. Med tanke på hur billiga biljetterna var tror jag oddsen väger över rätt tungt på vår sida. Hade varit fett tråkigt om Celtics skulle förlora. Håll era tummar.


Kommentarer
nathalie

Hej.

Jag har en fråga, jag har funderat på att vara au pair när jag går ur skolan, pluggar du samtidigt som du är där? vad i så fall och hur är det? :).

Övrigt jätte bra blogg :).

2012-04-18 @ 11:05:37
lofgren.blogg.se

Vad kul! Jag pluggar inte just nu, men som au pair måste man ha läst 6 credits innan ens år är slut. Motsvarar ca 72 timmar om jag minns rätt. Har planer på att läsa en engelskakurs på Harvard University och någon weekend class :) Tack så mycket.

2012-04-20 @ 03:55:55
URL: http://lofgren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0