Harvard Test

Efter att ha sovit en timma längre en planerat i lördags morse satte sig en stressad Alex på tåget mot Harvard University i Cambridge. På något vis lyckades jag ändå kliva in i Sience Centret, där provet skulle vara, med hela två minuter till godo. Tackar jag snabba tunnelbanor för.
 
Väl där fick man ställa sig i kö för att få alla papper till provet. Jag och alla 30-åriga kineser. Sedan gick vi in i en aula, där de skickade iväg oss till höger och vänster för att vi skulle sitta så utspritt som möjligt. Aldrig varit med om ett seriösare prov. Därefter väntade en halvtimmas prat av en tanta med krycka som förklarade hela provet i minsta detalj. Vilket jag märkte i efterhand var väldigt, väldigt underlättande. Klockan tio satte provet igång och höll på till tolv. Fick göra allt från lyssningsövningar till meningsuppbyggnader, synonymer och textförståelser. OCH JÄVLAR VAD SVÅRT DET VAR. Tänk er nationella proven, fast tre gånger svårare. Det genomled jag. 
 
Resten av dagen spenderade jag i Boston med Emma och Kajsa, en nyinflyttad göteborgare från Connecticut. Åt sushi och strosade runt på Newbury Street, innan vi åkte hem till Emma och kollade på den amerikanska versionen av The Girl With The Dragon Tatoo. Jätteutdragen och komplicerad film tyckte jag, men tydligen ska den vara bättre på svenska. Somnade vid tvåtiden och hela söndagen spenderades framför TVn med Emmas panbiffar. 
 
Nu ska jag sätta mig och vänta på provresultatet från Harvard som ska komma senast onsdag vad jag förstått det som. Låt oss hoppas att jag chansade bra.
Update; Visade sig att jag kom i näst bästa klassen! Yä.
 
Mamma och jag på Harvards campus i maj


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0