Boston

Har fått känna lite på Boston idag. På vägen till tåget passade jag på att åka förbi en bensinmack för att tanka. Very confusing. Ska jag betala innan eller efter? Betalar jag inne i butiken eller ute vid bilen? Osv. Gick in och bad om hjälp. Glömde skriva ut kvittot. Eftersom jag betalar med kreditkort blev jag jätteorolig över att nästa bil kanske skulle kunna tanka på mitt kort. Men så var inte fallet.
-
Var en buse och betalade ingen parkeringsavgift vid tågstationen. Kostar $4 för en dag. Får man böter kostar det $5. Kan bjuda på 7 kronor om det betyder att jag kan få stå där gratis. Får låna min värdmammas tågkort på helger om hon inte behöver det själv, vilket är helt fantastiskt. Så min lilla resa till Boston kostade mig inte ett enda öre. Mikaela hade betalat $7, en väg.
-
Efter en ca 20 minuters lång tågresa var jag framme vid South Station i Boston. Men bara för att göra livet lite krångligare skulle vi mötas vid Park Street. Dit kommer man endast med tunnelbana. Tack och lov är tåg- och tunnelbanesystemet logiskt här, så så länge man vet vilken linje man ska med är det inte så svårt.
-
Hittade Mikaela och Nadja efter några minuter, och vi gick direkt till Subway för att käka eftersom jag inte hann äta frukost hemma. Satt där i nästan två timmar tror jag. Snacka om att ta vara på Bostontiden, haha. Sedan gick vi runt lite här och var innan vi tog oss bort till Boston Common och Newbury Street. Något jag tycker är väldigt roligt här är att apoteken säljer allt från godis, till jackor och skolgrejer. Vet inte om det är USA eller Sverige som inte har hajat vad ett apotek är.
-
Boston var en väldigt fin stad. Lite likt New York City, men samtidigt väldigt olikt.
-
Hade inte amerikanare varit så sociala hade jag missat min hållplats på hemvägen. Pratade med en gubbe som i sista sekund sa att vi var framme vid Canton Junction. Tack tack tack. Hade hellre dött än att åka för långt och kanske tvingas vänta i 2 timmar på tåget tillbaka till bilen. Åkte förbi Mansfield och åt middag med Klaudia och hennes vän Malwina innan vi åkte hem till mig och kollade på Skins.
-
image description
Boston Common
En liten ekorre. Kryllar av dom här
-
image description
Newbury Street
-
image description
Nadja och Mikaela utanför Victoria's Secret
-
image description
Nadja med sina Valentine's Day-trosor, haha
-
image description
-
image description
Kom inte hem tomhänt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0