Newport, Rhode Island

Imorse efter att vi duschat alla tre tog vi bilen och körde mot Sharon. Där stod resten av min LCC-grupp och inväntade skolbussen som skulle ta oss vidare till Newport, RI. När bussen rullar in är den första jag ser min room mate från training school, som jag inte sett på fyra månader. Lite kul, även om vi inte var bästisar direkt.
-
Resan ner tog en timma ungefär. Fantastiskt att bo såpass nära Rhode Island också tycker jag. Första stoppet gjordes vid ett mansion vid namn Rose Cliff, som låg på Bellevue Avenue. Inte det enda slottet på den gatan kan jag säga. Där inne fick vi varsina hörlurar som guidade oss runt i alla rum. Huset var från 1800-talet tror jag, så allt där inne var väldigt antikt.
-
När touren var slut gick vi ut på back yarden. En enorm gräsmatta med en fontän och havet direkt vid gräsmattans slut. Kunde inte haft en mycket bättre vy. När vi tittat och fotat klart hoppade alla på bussen igen för att åka vidare mot Ocean Drive. Där gjorde vi ännu ett litet stopp vid havet för att fota lite till. Är så arg över att jag inte tog med min systemkamera. Sedan var det in i bussen igen för att åka till resans sista stopp, city. Där fick vi fyra timmar på oss att äta, shoppa och göra vad vi ville. Slog oss ner på en italiensk restaurang och åt varsin pizza, innan vi gick mot hamnen och tittade i affärer.
-
Någonstans här gick det fina vädret över till spöregn. Fick springa mellan taken för att inte sluta upp som dränkta katter. Vid halv sex gick vi tillbaka till bussen igen som tog oss hem. Hann med en liten sväng på Marshalls också, där jag hittade ännu ett par skor jag ville ha. Men jag lät bli. Måste spara lite pengar till New York nästa helg.
-
image description
Sandra, jag, Carro och skolbussen
-
image description
Trappan inne i mansionet
-
image description
Ball roomet
-
image description
Jag, Julie, Sandra och Carro ute i trädgården
-
image description
Sover lite
-
image description
Sandra, Carro, jag och Julie längst ner i back yarden
-
image description
-
image description
-
image description
Framsidan av Rose Cliff
-
image description
-
image description
Havet vid Ocean Drive
-
image description
Julie, jag, Klaudia och Malwina
-
image description
Hamnen i Newport City
-
image description
Carro gick under namnet Shakira på Starbucks (dör lite)


Kommentarer
Sandra - If it comes in pink

Vilka härliga bilder:) Det får mig att längta till jag flyttar till USA igen!

2012-06-05 @ 01:20:38
URL: http://if-it-comes-in-pink.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0